Pod vedením rodičov detí, členov Zväzarmu, sa začala písať história úspechov minikáristov z Rohožníka. Medzi prvých pretekárov patrili Monika Buchelová, Martin Polakovič, Radovan Jankovič a Branislav Mráz. V roku 1989 Zväzarm zanikol a vznikla mladá minikárová generácia, ktorá dostala názov Združenie technických športov a činností. Predsedom sa stal Štefan Vrábel. Na Majstrovstvách SR v roku 1992 mal Rohožník päť majstrov Slovenska – Vladan Vrábel, Michal Polakovič, Nina Vrábelová, Radim Vrábel a Martin Polakovič. Najväčší úspech rohožníckeho minikárového športu v medzinárodnej súťaži dosiahli deti a mládež na XIV. ME v nemeckom Zotzenbachu, kde Vladan Vrábel získal bronzovú medailu. Poďakovanie v prospech šírenia dobrého mena našej obce na Slvensku i v Európe patrí rodinám Vrábelovej, Šiškovej, Blaškovej, Rečnej a Chlpekovej.
Kontaktné údaje:
Adresa: Športová 385/2, 906 38 Rohožník
Štatutárny zástupca: Vladimír Hudec (+421 905 518 218)
Podpredseda: Jozef Baďura
Email: vladimir.hudec@rohoznik.sk
Web: www.minikary.com
V súčasnosti má ZTŠČ Rohožník 18 členov a 6 pretekárov. Minikáry patria k motoristickým športom, hoci žiaden motor nemajú a preto sú najekologickejším (aj najlacnejším) motoristickým športom. Minikáry sa pohybujú iba vďaka gravitačnej sile, pretekári jazdia z kopca dole. Hore sú potom minikáry vytiahnuté väčšinou na lane za traktorom. Tento šport je určený predovšetkým pre deti (od 5 rokov) a mládež, ale venujú sa mu aj dospievajúci a dospelí. Učí jazdcov reagovať na šmyky a predovšetkým pretekári získavajú cit pre brzdenie a precízne šoférovanie. Prispieva aj k dopravnej výchove a rozvíja ich technickú tvorivosť a súťaživosť v duchu fair-play. Poskytuje veľmi dobre základy pre ďalšie motoristické disciplíny ako sú motokáry, automobily, formuly.
Začiatkom septembra organizujú minikáristi v Rohožníku Slovenský pohár, Majstrovstvá Slovenska a každý druhý rok Europský pohár, ktorého sa zúčastňujú tri krajiny (Slovenská republika, Česká republika a Nemecká republika) v minikárach. Cieľom pretekárov je prísť do cieľa čo najrýchlejšie, pričom jazdec musí správne prejsť bojkove úseky. Na trati sú 3 bojkove úseky, ktoré sa skladajú z červených a zelených bránok, pričom jazdec ich musí prejsť správne – zelena bojka je po pravej ruke a červena po ľavej ruke pretekára, za zhodenú bójku sa pripočítajú k času 2 sekundy, za nesprávne obídenie je 100 sekúnd.